søndag 5. august 2012

Sjokoladepudding


Her er en oppskrift på en enkel og sunn sjokoladepudding. Ingrediensene kan selvsagt varieres alt etter hva du har i skapene, men dette er det jeg brukte. Inspirasjon fant jeg her.

1 porsjon

Ingredienser:

1 moden avokado
1 liten banan
3 ss bakekakao
1 ss yacon sirup
2-3 pipetter stevia english toffee
1/4 kartong Oatly havrefløte

Fremgangsmåte:

Del avokadoen i to og ta ut fruktkjøttet med skje. Del bananen i biter. Ha alt utenom væsken i en foodprocessor eller blender. Tilsett væske hvis blandingen blir for tykk. Jeg brukte blender og måtte ha i en del havrefløte for å få noe bevegelse. Det fungerer nok bedre med foodprocessor eller stavmikser. Hvis du ikke liker eller tåler banan, eller bare vil ha mindre karbohydrater, kan den erstattes med mer avokado. Spises med en gang. Sikkert nydelig med Oatly havrebasert vaniljesaus, som jeg vanligvis bruker, eller hjemmelaget. Det hadde jeg ikke i hus, så det ble en håndfull ville bringebær på toppen.

1 kommentar:

  1. Nå har jeg prøvd denne både med og uten banan, og foretrekker å lage den med kun avokado. Nydelig med Oatly vaniljesaus av havre, selv om den har litt for mye karbohydrater. Men så spiser jeg ikke sjokoladepudding hver dag, så det går greit.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...