tirsdag 9. oktober 2012

Yoghurt av kokosmelk


Endelig har jeg klart å lage yoghurt av kokosmelk. Jeg har hatt noen mislykkede forsøk tidligere, men denne gangen gjorde jeg det på en litt annen måte, og fikk en tykk, syrlig yoghurt med bare litt kokossmak. Her med hjemmelaget granola.

Ingredienser:

1 boks økologisk kokosmelk
1-2 kapsler probiotika (en dagsdose)
1 ts yaconsirup (eller annen søtning)

Fremgangsmåte:

La boksen med kokosmelk stå en stund i kjøleskapet før bruk slik at massen skiller seg. Jeg bruker den økologiske fordi den smaker minst kokos. Ha kun den faste massen i en panne og varm den forsiktig opp.  Den skal ikke koke, kun lunkes til ca 40 grader. Rør inn yakonsirup og probiotikapulveret fra kapslene. Jeg brukte denne typen som jeg har bestilt fra iHerb. Hell blandingen på en termos(!) og sett den på et varmt sted i 24 timer. F.eks. badegulvet eller oppå varmtvannsberederen. Ha den deretter over i et glass eller en boks og la det stå i kjøleskapet en stund til den har tyknet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...